خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/07 - 15:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

آمریکا همواره خلاف جهت رعایت حقوق بشر اقدام کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: متاسفانه تمام اقدامات آمریکا در حوزه حقوق بشر در حد شعار بوده در عمل نیز این دولت همیشه مخالف جهت دنیا و حقوق بشر حرکت کرده است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفتار دوگانه دولت آمریکا در زمینه حقوق بشر گفت: رفتارهای دوگانه دولت آمریکا تنها در موضوع حقوق بشر وجود ندارد این دولت همیشه در موضوعاتی که منافع مردم در میان است و جمهوری اسلامی نیز در آن زمینه ها در حال کمک به کشورهای ضعیف و مستضعف است رفتاری خلاف جهت انجام می دهد و بر خلاف انتظار بر روی آن پا می گذارد و در مجامع بین المللی با آن ابراز مخالفت می کند.



نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: آمریکا همواره از رژیم صهیونیستی در راستای تضییع حق مردم مسلمان کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان حمایت کرده و با پرورش داعش تلاش کرده است حقوق مسلمانان را زیر پا بگذارد و ضمن ایجاد جنگ در این کشورها مانع رسیدن کمک های بهداشتی و غذایی به آنها شده است.



وی بیان کرد: مواضع جمهوری اسلامی در بحث رعایت حقوق بشر کاملا مشخص است ایران جز کشورهایی است که همیشه در موارد حقوق بشر را در کشور و منطقه رعایت کرده و درمقابله با تروریست همیشه پیش قدم بوده ایم.



این نماینده مجلس اظهار داشت: آمریکا تنها کشوری است که همیشه تلاش دارد در تمام دنیا با اجیر کردن مزدوران و افراد شرور در منطقه و کشورهای ضعیف ایجاد دردسر کند، بیماری کرونا و عدم رعایت حق غذا از اقدامات روشن آمریکا در زمینه حقوق بشر است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: دولت آمریکا میلیون ها تن گندم را در آب ها می ریزد اما به کشورهای فقیر و آفریقا نمی دهد. متاسفانه تمام اقدامات آمریکا در حد شعار است. در عمل این دولت همیشه مخالف جهت دنیا و حقوق بشر حرکت کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 334539
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار